Colas CZ je na ostravských tramvajových kolejích jako doma. V severomoravské metropoli realizoval již několik zakázek pro Dopravní podnik Ostrava. Nejnověji přes léto dokončil kompletní rekonstrukci tramvajové trati v ulici 28. října, tedy v samém centru města.
Za pouhých 40 dnů toho stavbaři Colasu CZ museli stihnout opravdu hodně. Základem zakázky byla rekonstrukce 425 m dvojkolejné tramvajové trati. Po demontáži starých kolejí, zemních pracích, sanacích, drenáži a přeložky vodovodu tu vznikl nový kolejový svršek jako pevná jízdní dráha položená na 70 cm silné betonové desce. Zadláždění trati a nástupiště zastávky Krajský úřad bylo kvůli estetickým důvodům provedeno z přírodní žulové dlažby. V rámci zakázky se vyměnilo také 19 trakčních sloupů a 900 m trakčního vedení. Colas CZ postavil i dvě nová nástupiště se zábradlím a přístřešky. „Bezpečnost na nástupištích budou zvyšovat varovná světla, která jsou osazena v dlažbě a upozorňují cestující na přijíždějící tramvaj,“ doplňuje Daniel Šilar, vedoucí střediska Kolejové stavby Colasu CZ.
Během rekonstrukce tramvajové trati v ulici 28. října byla navíc použita unikátní „tichá“ technologie. Vzhledem k tomu, že tramvajová trať leží v blízkosti Domu kultury, kde se počítá s novým koncertním sálem pro Ostravu, byla pevní jízdní dráha uložena na speciálně navrženém systému antivibračních rohoží. „Během betonáže jsme museli neustále hlídat postup prací, aby nedošlo k bodovému protlačení antivibračních rohoží. Celá trať musela být uložena v dokonale odizolované vaně, abychom zamezili přenosu vibrací,“ vysvětluje Daniel Šilar.