Předmětem činnosti společnosti COLAS CZ, a.s. jsou standardní práce silničního stavitelství - výstavba, rekonstrukce, opravy a ostatní práce na pozemních komunikacích a mostech. Také se zabýváme výstavbou a rekonstrukcemi inženýrských sítí a kolejových staveb.
Probíhající projekty Silniční stavby Mosty a monolitické konstrukce Kolejové stavbyV rámci divize Silničního stavitelství COLAS CZ působí ve třech oblastech, které jsou rozmístěny geograficky. Celé Česko je tak rozděleno na oblasti Čechy, Jih a Východ. V pražské centrále dále sídlí ještě další dvě oblasti Velké projekty Čechy a Mosty a monolitické konstrukce. V Ostravě pak Velké projekty Morava.
Projekty, které právě realizujeme
Rekonstrukce Zvíkovského mostu překlenujícího údolí Vltavy nedaleko Zvíkovského Podhradí
Vybudování nové mimoúrovňové křižovatky dálnice D48 a silnice I/35 MÚK Palačov
Výstavba, rekonstrukce a opravy pozemních komunikací
Hlavním předmětem realizací výstavby jsou dálnice, silnice, městské a příměstské komunikace.
Předmět činnosti zahrnuje:
Poděkování zákazníka za realizaci projektu v Chocnějovicích
Stavba nového úseku dálnice měřila 7 197m a byla navržena v rovinatém území v blízkosti Českých Budějovic a jejich aglomerace.
Colas realizoval další úsek D48. Ze čtyřpruhové silnice, která nesplňovala normové kategorie, vznikla plnohodnotná a bezpečná dálnice, která po svém kompletním dokončení propojí D1 s Polskem.
Výstavba a rekonstrukce mostních objektů v oblasti silničního i železničního stavitelství. Provádíme i ocelové a dřevěné konstrukce mostů a lávek. Stavíme rovněž opěrné zdi, protihlukové stěny, kolektory a konstrukce z vodotěsného betonu.
Výstavba mostů je hlavní oblastí našeho působení. Převážně se soustředíme na mosty středního rozpětí pole do 100m. Běžnými typy konstrukcí jsou monolitické železobetonové, předepjaté , prefabrikované a spřažené ocelobetonové nevyjímaje konstrukce ocelové a dřevěné.
Kromě výstavby nových objektů do této oblasti patří i sanace a modernizace existujících mostních staveb.
Dálniční ochvat Českých Budějovic má celkem 23 mostních objektů. Obchvat Českých Budějovic patřil mezi nejsledovanější a také nejočekávanější dálniční stavby v Česku. Právem – nové úseky D3 významně ulevily chronicky dopravně přetížené jihočeské metropoli.
Most přes dálnici D11, převádějící místní komunikaci Horní Počernice – Běchovice.
Silniční most o třech polích o celkové délce 80 m překlenuje řeku Sázavu v Kácově. Nahrazuje původní konstrukci, která nevyhovovala z důvodu špatného stavebního stavu, omezené zatížitelnosti a nepříznivých geometrických parametrů.
Železniční a tramvajové stavby realizuje COLAS CZ, a.s., nabízíme práce na železničním spodku i svršku, umělé objekty, mosty, propustky či nástupiště. Ve spolupráci s našimi partnery realizujeme též trakční vedení či zabezpečovací a sdělovací zařízení pro železniční i tramvajovou dopravu.
Od března 2022 byla tramvajová trať Ohrada-Krejcárek kvůli rekonstrukci uzavřena a cestující museli jezdit náhradními autobusy. Rychlé spojení mezi Žižkovem a Libní po kolejích bylo nicméně letos v červnu opět zprovozněno. Kompletní oprava tramvajové spojky, kterou provedlo konsorcium firem Colas CZ a Firesta-Fišer a jejímž investorem byl Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), je již plně v provozu.
Colas CZ rekonstruoval po dobu 3 měsíců tramvajovou trať v Koterovské ulici v Plzni.
Dokončili jsme rekonstrukci tramvajové trati na Masarykově třídě v Olomouci. Oprava trati a vozovky zahrnovala také vybudování zastávky vídeňského typu "U Bystřičky", na kterou je možný bezbariérový přístup a zajistí bezpečné nastupování cestujících.