Předmětem činnosti společnosti COLAS CZ, a.s. jsou standardní práce silničního stavitelství - výstavba, rekonstrukce, opravy a ostatní práce na pozemních komunikacích a mostech. Také se zabýváme výstavbou a rekonstrukcemi inženýrských sítí a kolejových staveb.
Probíhající projekty Silniční stavby Mosty a monolitické konstrukce Kolejové stavbyV rámci divize Silničního stavitelství COLAS CZ působí ve čtyřech oblastech, které jsou rozmístěny geograficky. Celé Česko je tak rozděleno na oblasti Sever, Jih, Západ a Východ. V pražské centrále dále sídlí ještě další dvě oblasti s působností po celém Česku: Velké projekty a Mosty a monolitické konstrukce.
Projekty, které právě realizujeme
Dálniční ochvat Českých Budějovic bude mít celkem 23 mostních objektů. Obchvat Českých Budějovic patří mezi nejsledovanější a také nejočekávanější dálniční stavby v Česku. Právem – dva nové, současně budované úseky D3 významně uleví chronicky dopravně přetížené jihočeské metropoli.
Stavba dálnice měří 7197m a je navržena v rovinatém území v blízkosti města České Budějovice a jeho aglomerace.
Colas staví další úsek D48. Ze čtyřpruhové silnice, která nesplňuje normové kategorie, vznikne plnohodnotná a bezpečná dálnice, která po svém kompletním dokončení propojí D1 s Polskem.
Výstavba, rekonstrukce a opravy pozemních komunikací
Hlavním předmětem realizací výstavby jsou dálnice, silnice, městské a příměstské komunikace.
Předmět činnosti zahrnuje:
Stavba řešila opravu povrchu dálnice D5 v úseku 144,57 – 150,85 jeho výměnou. Součástí stavby byla i výměna odvodňovacích žlabů, doplnění, případně prodloužení a výměna svodidel, oprava kanalizace, obnova oplocení, oprava čel propustků a oprava říms mostu D5-157.
Dálnici D48, která je součástí transevropské silniční sítě TEN-T a mezinárodní silnice E 462 Brno - Český Těšín - Krakov, jsme realizovali ve sdružení s dalšími společnostmi (Metrostav a.s. a SWIETELSKY, s.r.o.)
Úsek, který byl realizován, se nachází v geomorfologicky velmi členitém území, mosty se střídají s hlubokými zářezy, z nichž ten nejhlubší má výšku stěny 16 metrů. Součástí byly i tři mostní objekty, vč. čtyřpolového o délce 150m.
Výstavba a rekonstrukce mostních objektů v oblasti silničního i železničního stavitelství. Provádíme i ocelové a dřevěné konstrukce mostů a lávek. Stavíme rovněž opěrné zdi, protihlukové stěny, kolektory a konstrukce z vodotěsného betonu.
Výstavba mostů je hlavní oblastí našeho působení. Převážně se soustředíme na mosty středního rozpětí pole do 100m. Běžnými typy konstrukcí jsou monolitické železobetonové, předepjaté , prefabrikované a spřažené ocelobetonové nevyjímaje konstrukce ocelové a dřevěné.
Kromě výstavby nových objektů do této oblasti patří i sanace a modernizace existujících mostních staveb.
Silniční most o třech polích o celkové délce 80 m překlenuje řeku Sázavu v Kácově. Nahrazuje původní konstrukci, která nevyhovovala z důvodu špatného stavebního stavu, omezené zatížitelnosti a nepříznivých geometrických parametrů.
2. května 1973 byl v Plzni uveden do provozu nový most, dnes Gen. Pattona, přes Mži, který pomohl odvést tranzitní dopravu směrem na Karlovy Vary a Žatec z náměstí. Cílem projektu, který zde Colas v letech 2017 - 2019 realizoval, byla celková rekonstrukce mostů zahrnující provedení kompletní výměny příslušenství, sanaci spodní stavby a nosné konstrukce.
Přestože v názvu zakázky figuruje oprava nadjezdu, ve skutečnosti je objem prací obsáhlejší – jde o demolici stávajícího přemostění na Pražském okruhu (a to včetně spodní stavby) a jeho nahrazení dvěma novými mosty.
Železniční a tramvajové stavby realizuje COLAS CZ, a.s., nabízíme práce na železničním spodku i svršku, umělé objekty, mosty, propustky či nástupiště. Ve spolupráci s našimi partnery realizujeme též trakční vedení či zabezpečovací a sdělovací zařízení pro železniční i tramvajovou dopravu.
Colas CZ rekonstruoval po dobu 3 měsíců tramvajovou trať v Koterovské ulici v Plzni.
Dokončili jsme rekonstrukci tramvajové trati na Masarykově třídě v Olomouci. Oprava trati a vozovky zahrnovala také vybudování zastávky vídeňského typu "U Bystřičky", na kterou je možný bezbariérový přístup a zajistí bezpečné nastupování cestujících.
Colas CZ rekonstruuje tramvajové tratě hned ve čtyřech českých městech, v Praze, v Olomouci, v Plzni a v Ostravě.