Stavba dálnice měříla 7 197m a byla navržena v rovinatém území v blízkosti Českých Budějovic a jejich aglomerace.
Součástí projektu bylo i vybudování protihlukových stěn, mosty přes potok Čertík a Vrátecký potok a hloubený tunel Pohůrka v délce 999,5 m. Stavba končí okružní křižovatkou Hodějovice pod budoucím železničním nadjezdem v 138,437. kilometru. Tvar křižovatky je prstencovitý a slouží pro napojení jihovýchodní části Českých Budějovic. Okružní pás bude přes dálnici převeden dvěma nadjezdy.
+
🟠několik mimoúrovňových křížení, včetně jedné mimoúrovňové křižovatky
🟠více než 5km protihlukových stěn
🟠téměř 4 km opravených silnic, místních komunikací a cest
🟠12 mostních objektů: z toho 6 na samotné dálnici D3
Termín výstavby | 2019 - 2024 |
Objem prací | 5,286 mld Kč |
Zhotovitel | Společnost pro D3 O310/I Úsilné Hodějovice, HOCHTIEF CZ, COLAS CZ, a.s., M-SILNICE |
Délka stavby | 7,2 km |