D3 - Betonáž mostu přes Hodějovický potok

Dálniční ochvat Českých Budějovic bude mít celkem 23 mostních objektů.

Obchvat Českých Budějovic patří mezi nejsledovanější a také nejočekávanější dálniční stavby v Česku. Právem – dva nové, současně budované úseky D3 významně uleví chronicky dopravně přetížené jihočeské metropoli. Zároveň platí, že jde o technicky náročné celky, na necelých dvaceti kilometrech dálnice najdeme celkem 319 stavebních objektů, z toho 23 mostních konstrukcí na samotném dálničním tahu. Jedním z nich je i most přes Hodějovický potok a účelovou komunikaci.

Osmdesát metrů dlouhý most vznikl na úseku Úsilné-Hodějovice, který se začal stavět v roce 2019 a jehož zhotovitelem je sdružení firem Hochtief CZ, Colas CZ a M-Silnice. Stavební objekt umístěn v km 137,010, tedy zhruba uprostřed mezi dvěma novými okružními křižovatkami: MÚK Pohůrka a MÚK Hodějovice. Most překonává nevelký Hodějovický potok, který je pravostranným přítokem řeky Malše, a také účelovou komunikaci vedoucí k odkališti. Mostní objekt je ve výstavbě od roku 2021, loni v létě pak proběhla jeho betonáž, kterou měla na starosti společnost Colas CZ. Pracovalo se ve dvou fázích: levá část mostu se betonovala v polovině června 2022, druhá část pak přišla na řadu v září.

Levá polovina nosné konstrukce mostu, z níž jsou i naše záběry, spotřebovala 102 tun betonářské výztuže, 27 tun výztuže předpětí a 811 m3 betonu. Betonáž probíhala během jediného dne a vyžádala si přesnou koordinaci stavebních strojů, dodávek i prací přímo na stavbě. Stavba přemostění Hodějovického potoka na D3 bude pokračovat i letos kdy bude dokončeno příslušenství a vybavení mostu. „Poloha mostovky ještě není definitivní, je prozatím uložena na provizorních podporách a k jejímu spuštění dojde po dokončení přechodových oblastí a vyhodnocení sedání opěr na konsolidačních násypech,“ upřesňuje Jakub Vodňanský, hlavní stavbyvedoucí Colasu CZ, který má za sebou například i unikátní opravu Žďákovského mostu.

 

Dálniční obchvat Českých Budějovic, jehož součástí je i most přes Hodějovický potok, by měl být otevřen příští rok. Půjde o oba souběžně budované úseky, tedy Úsilné-Hodějovice a Hodějovice-Třebonín. Před rokem začala i stavba dalšího navazujícího úseku, Třebonín-Kaplice. Příští rok na podzim by se podle objednatele, který je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), měl začít stavět také úsek z Kaplic do Nažidel, zbývající 3,5 kilometry až k hranicím by měly následovat. S dokončením celé D3 na území Jihočeského kraje ŘSD počítá nejdříve v roce 2026.

 

Termín výstavby2021 - 2023
Délka NK80,2m 
Šířka NK12,5m
ZhotovitelCOLAS CZ, a.s., Hochtief CZ, M-Silnice
 

Kontaktní formulář

Odeslat zprávu
Tento web používá pro správné fungování COOKIES
souhlasím
odmítnout
více