Stavba řešila opravu povrchu dálnice D5 v úseku 144,57 – 150,85 jeho výměnou. Stávající betonová vozovka dálnice D5 byla v daném úseku na konci životnosti a i po lokálních opravách vykazovala značné množství poruch. Součástí stavby byla i výměna odvodňovacích žlabů, doplnění, případně prodloužení a výměna svodidel, oprava kanalizace, obnova oplocení, oprava čel propustků a oprava říms mostu D5-157. Tato opatření vedla ke zvýšení bezpečnosti a zlepšení stavebně technického stavu dálnice.
Dálniční hraniční přechod Rozvadov na Tachovsku býval svého času největším ve střední Evropě. Fungoval až do roku 2007, kdy se Česko přidalo k zemím Schengenské dohody a hranice se sousedy fakticky zmizela. Místo se změnilo k nepoznání – zmizelo zastřešení i kontrolní budky, z bývalého parkoviště pro kamiony a celniště je dálniční odpočívka a silnice, kterou kdysi rozdělovala stopka, dnes umožňuje plynulou jízdu v dálničním standardu – tedy v rychlosti až 130 km/h. Rozvadov je nejen začátkem dálnice D5, ale i pomyslnou výkladní skříní české dálniční sítě. Pro toho, kdo cestuje autem z Bavorska, je úsek u Rozvadova tím prvním, kterým na českém území projíždí. A obráceně – poslední kilometry v Česku po D5 vedou v okolí kolem Rozvadova. A právě tento úsek mezi kilometry 144,57 – 150,85 ve směru do Německa až na úroveň státní hranice prošel letos proměnou. Vozovka byla na konci své životnosti a po lokálních opravách vykazovala množství poruch.
Termín výstavby | 2021/05 - 2021/09 |
Objem prací | 271 mil Kč |
Zhotovitel | COLAS CZ, a.s. a HOCHTIEF CZ, a.s. |
Staničení stavby | km 144,57 - 150,85 |